Általános szerződési feltételek

 A Colibri 90 Kft., mint szállító (továbbiakban, mint Szállító) vállalja, hogy kereskedelmi tevékenysége során a tőle vásárló megrendelők, (továbbiakban Megrendelő) megrendeléseit, az ÁSZF-ben meghatározott feltételrendszer mellett teljesíti. Amennyiben a Megrendelő és a Szállító között létrejön írásbeli szállítási szerződés, úgy az ÁSZF-ben és a Szállítási szerződésben is szabályozott kérdésekben a Szállítási szerződés az irányadó, egyéb esetekben az ÁSZF. Az ÁSZF által nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. törvény (Ptk.) rendelkezései érvényesülnek.

Az Általános Szerződési Feltételeket a Colibri 90 Kft bármikor egyoldalúan módosíthatja, amelyet köteles nyilvánosságra hozni. A módosítás a nyilvánosságra hozatal napjától hatályos.

Érvényes 2025. február 17. napjától

Hatályba helyezte a Szállító nevében: Lovászi Tibor ügyvezető

1. Az ÁSZF tárgya

A Megrendelő által megrendelt termékeket a kért mennyiségben, választékban és a Megrendelőre érvényes túranapon a Megrendelő által megadott címre (teljesítés helye) leszállítja, Megrendelő pedig vállalja, hogy a megrendelés szerint szállított termékeket átveszi és az átvett áru ellenértékét határidőben megfizeti. Szállító kijelenti, hogy rendelkezik az általa forgalmazott termékek forgalmazásához szükséges engedélyekkel. Jelen ÁSZF vonatkozik a Szállító által nyújtott szolgáltatásokra is, a termékértékesítésről szóló részek kivételével.

2. Megrendelés

A megrendelésekre a Szállító internetes honlapján (www.colibri90.hu), telefonos applikáción, személyesen vagy telefonon a vevőszolgálaton keresztül, illetve az üzletkötőknél van lehetősége a Megrendelőnek. A rendelések komissiózási költsége rendelésenként: nettó 499 Ft

2.1 Elállás a megrendeléstől

2.1.1 Mivel a webáruház kizárólag üzleti partnerek (B2B) számára érhető el, a fogyasztóvédelmi jogszabályokban biztosított elállási jog nem alkalmazható.

2.1.2. Reklamáció esetén a Partner köteles a reklamációt e-mailben vagy telefonon jelezni a Szolgáltató ügyfélszolgálatán az áru átvételét követő 2 munkanapon belül.

2.2 Lemondott, át nem vett megrendelések kezelése

Azon megrendelések esetében, amelyek komissiózásra, illetve számlázásra kerülnek, majd a Megrendelő lemondja a Megrendelést, illetve személyes átvétel esetén a kiszedéstől számított 72 órán belül nem veszi át a Megrendelést, Szállító a Megrendeléshez kiállított számla bruttó értékének 15%-át Rendelés lemondási díj címen kiszámlázza Megrendelő felé.

3. Szállítás

Szállító az árut olyan csomagolásban szállítja ki a Megrendelő részére, mely az árut megóvja a sérülésektől a szállítás során.

A szállítás a hatályos jogszabályoknak megfelelően kiállított számlával történik, amely a szállítólevéllel szemben támasztott követelményeknek is megfelel, annak funkcióját is ellátja.

Ellenkező írásbeli megállapodás hiányában a Szállító viseli a Megrendelő telephelyére vagy a megrendelésen megjelölt szállítási címre történő szállítás és az áruátvétel helyére (teljesítés helye) történő kirakodás költségét és kockázatát. Jelen szerződés szerinti teljesítésnek minősül a terméknek a Megrendelő áruátvételre kijelölt helyére való kirakása a megrendelésnek megfelelő mennyiségben, minőségben és időben. Szállító az általa forgalmazott göngyölegeket csere formájában köteles visszavenni Megrendelőtől. A Szállító lehetőséget biztosít a Megrendelő részére, hogy az általa rendelt árukat telephelyein adja át a Megrendelő részére, ebben az esetben a Szállító telephelyén történő átvétele teljesítésnek minősül.

4. Teljesítés helye és ideje

A teljesítés helye: kiszállítás esetén, a Megrendelő által feltüntetett szállítási cím. Szállító a megrendelést – ha Megrendelő erről másként nem nyilatkozik – a Megrendelőre érvényes túranapon köteles teljesíteni, amennyiben a rendelés felvételekor a szükséges árukészlettel rendelkezik. Egyéb esetben a Megrendelővel egyeztetett időpontban. Szállító telephelyén történő átvétel esetén a teljesítés helye a Szállító telephelye.

5. Teljesítés módja, pénzügyi elszámolás

Az áruátvétel igazolása a számla Megrendelő alkalmazottja általi aláírással és/vagy pecsételéssel történik. Szállító nem köteles meggyőződni, hogy az áru átvevője jogosult-e az áru átvételére. A Megrendelő felel az áruátvételének helyén lévő személyekért.

A számla legalább egy példánya a Megrendelőnél marad. Az esetleges mennyiségi eltérésekről és az áruátvételkor tapasztalt minőségileg hibás termékekről az áru átadója és Megrendelője jegyzőkönyvet vesznek fel, vagy a számlától való eltérést a számlára vezetik fel, és mindketten aláírásukkal igazolják az eltérést. Szállító alkalmazottja nem tagadhatja meg a jegyzőkönyv aláírását. Szállító a fentiek szerint felvett jegyzőkönyv, illetve a számlán rögzített eltérések figyelembevételével jogosult helyesbítő számlát a Megrendelő felé kiállítani. A Szállító a Megrendelő hatékonyabb kiszolgálása érdekében, adatokat szolgáltathat a Megrendelő által vásárolt termékekről, a termékek gyártója/forgalmazója számára.

Az áru szállítási felelőssége, kárviselési kockázata Megrendelőre az áru átvételét követően száll át, a tulajdonjoga a számla kifizetésével. A leszállított áru ellenértékének számla alapján történő kifizetése, ellenkező megállapodás hiányában, az áru átadásakor azonnal esedékes. A Szállító jogosult megtagadni az áru átadást, ha a Megrendelő az áru átadásakor nem képes az ellenértéket kifizetni vagy nem teljesíti a Szállítási keretszerződésben foglalt fizetési kötelezettségeit.

5.1 Fizetési és szállítási feltételek

Felek között fennálló jogviszonyra vonatkozó fizetési feltételeket az általuk aláírt szerződés tartalmazza. A Szállító által forgalmazott termékek árát a rendszeresen megjelenő akciós újság, illetve az elektronikus rendelési felület tartalmazza.

Szállító a megrendelt árumennyiséget díjmentesen szállítja ki a Megrendelő számára, amennyiben a rendelési érték a www.colibri90.hu oldalon jelzett zöld területekre

  • szegedi partnerek esetében, ha a rendelés bruttó értéke eléri a 45.000 Ft összeget.
  • vidéki partnereknek esetében, ha a rendelés bruttó értéke eléri a 65.000 Ft összeget.
  • budapesti partnereknek esetében, ha a rendelés bruttó értéke eléri a 250.000 Ft összeget.

Szállító a www.colibri90.hu oldalon jelzett kék területekre futárszolgálati partnerekkel szállít az alábbi feltételekkel:

  • Kiszállítás díja bruttó 35.000 Ft / raklap

Amennyiben a Megrendelő fizetéssel késedelembe esik, a Szállítót késedelmi kamat illeti meg, melynek mértéke a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat kétszerese. Ha a Megrendelő késedelembe esik, köteles a kereskedelmi ügyletekhez kapcsolódó késedelmes fizetések elleni fellépésről szóló uniós irányelvet átültető jogszabályban meghatározott összeget, behajtási költségátalányt a Szállító számára megfizetni. E kötelezettség nem mentesít a késedelem egyéb következményei alól. Ha a pénztartozás teljesítésként fizetett összeg a teljes tartozás kiegyenlítésére nem elegendő, azt a Szállító elsősorban a költségekre, majd a kamatra, végül a tőketartozásra számolja el.

Szállító az áru tulajdonjogát a vételár teljes kiegyenlítéséig fenntartja. Amennyiben a Megrendelő az áru vételárát a második felszólítást követően sem egyenlíti ki, Szállító jogosult a tulajdonában, de a Megrendelő birtokában lévő árut elszállítani, azzal sajátjaként rendelkezni, Megrendelő köteles a szállítás és visszaszállítás költségeit Szállító részére megfizetni.

Megrendelő semmilyen okra hivatkozva sem tarthatja vissza a leszállított termékek ellenértékét. A Felek között hatályban lévő szerződésben rögzített fizetési kondícióktól függetlenül a teljes vételár azonnal esedékessé válik, amennyiben

  • csődeljárás iránti kérelmet nyújtanak be Megrendelő ellen
  • hitelezőivel szemben fennálló késedelme miatt, valamely hitelezője felszámolási eljárást kezdeményez
  • a bíróság kényszertörlési eljárást indít Megrendelő ellen.

Amennyiben a Megrendelő fizetési kötelezettségének felszólítás ellenére sem tesz eleget, Szállító fennálló követelésének behajtása érdekében jogi eljárást kezdeményez. Megrendelő tudomásul veszi, hogy az ellene folytatott jogi eljárás, végrehajtás költségét áthárítja Megrendelőre, aki ezt a szerződés aláírásával tudomásul veszi, illetve elfogadja.

Felek megállapodnak, hogy a Szállító jogosult a Megrendelővel szemben fennálló tartozását Megrendelővel szemben fennálló követelésébe beszámítani. Amennyiben a Megrendelő nem fizeti ki fennálló tartozását a megadott határidőig a fizetési kondíciói visszavonásra kerülnek.

6. Minőség

A Szállító köteles a mindenkor hatályos jogszabályi előírásokat betartani (különösen a belkereskedelemre, a minőségre, a fogyasztóvédelemre és az iparjogvédelemre vonatkozó, valamint a vám, adó és jövedéki előírásokat), valamint köteles a magyar szabványoknak és a Felek közti megállapodásoknak megfelelő minőségű és csomagolású termékeket szállítani.

 

 7. Eljárás minőségi és rejtett mennyiségi, árazási kifogások esetén

Amennyiben a Szállító által szállított termék minősége nem felel meg a megrendelésben, valamint a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak, Megrendelő kifogásairól az átvételt követő 2 napon belül jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet eljuttat Szállító részére. A Szállító a minőségi és rejtett mennyiségi kifogás kézhez vételétől számított 30 napon belül érdemben válaszol. Szállító jogosult a kifogás megalapozottságát ellenőrizni, de ezzel nem akadályozhatja Megrendelő üzletmenetét. Amennyiben a Felek a minőségi kifogás alapossága tekintetében nem jutnak közös álláspontra, Szállító köteles a Felek által közösen kiválasztott minőségellenőrző szerv szakvéleményét kikérni, és a vizsgálat költségét megelőlegezni.

A számlázási árakkal kapcsolatban a Megrendelő a számla átvételét követő 8 napon belül, köteles írásban jelezni a Szállító felé, ha a kibocsátott számlával kapcsolatban bármilyen kifogása van. A Megrendelő 8 napon túli jelzése esetén, a Szállító jogosult arra, hogy a Megrendelő kifogását, indoklás nélkül elutasítsa.

8. Csomagolás, címkézés

Szállító köteles az általa szállított terméket olyan csomagolással ellátni, amely megóvja annak minőségét. Szállító köteles a címkézésre vonatkozó jogszabályi és fogyasztóvédelmi előírásokat betartani.

9. Göngyöleg elszámolás

Szállító, amennyiben az áru szállítása betétdíjas, illetve újra-használható göngyölegben történik, az általa szállított árut sérülésmentes göngyölegben köteles szállítani. A Megrendelő ezen göngyölegek visszaadása esetén, köteles ezeket a göngyölegeket a Szállító részére sértetlen állapotban visszaadni, a Szállító pedig köteles szállításaikor az általa forgalmazott göngyölegeket visszavenni, saját költségén elszállítani és díjukat jóváírni.

10. Késedelem, nem teljesítés

Az esetleges szállítási késedelemről Szállító köteles Megrendelőt azonnal értesíteni és a Megrendelővel egyeztetett póthatáridőt vállalni. Amennyiben Szállító nem tűz ki a Megrendelőnek megfelelő póthatáridőt, Megrendelő jogosult elállni a megrendeléstől. Ha a Szállító a terméket indokolatlanul szállítja alkalmatlan időben, Megrendelő nem köteles az árut átvenni.

10.1. Vis maior

Felek mentesülnek a közöttük fennálló szerződés, valamint jelen ÁSZF-ben foglalt kötelezettségek nem teljesítése alól, ha azok vis maior következményei.

Vis maior alatt a következőket érjük: kormányintézkedés, sztrájk, más ipari működészavar, közellenség tevékenykedése, terrorcselekmény, forradalmi cselekmények, zavargások, blokád, járvány, földcsuszamlás, tűz, vihar, árvíz, földrengés, robbanás, vízkár, villámlás, leküzdhetetlen fagy, rendkívüli időjárás, elektrolitikus vagy kémiai folyamat, szokatlan közlekedési késedelmek, vagy hasonló, a felek ellenőrzésén kívül eső események.

Vis maior Felek csak akkor hivatkozhatnak, ha írásban értesítik a másik Felet – amennyiben a körülmények lehetővé teszik – a vis maior tényéről és várható időtartamáról.

11. Értékesítési kondíciós árengedmények

11.1 Általános Megrendelői engedményrendszer

A felek közt érvényben lévő szállítási keretszerződésben meghatározott, illetve a Szállító által időszakosan meghirdetett feltételrendszer szerinti engedmények az érvényesek, amelyek részletes tartalmát a mindenkori, érvényes árlista tartalmazza.

11.2 Értékesítéssel egyidejűleg adott engedmények

11.2.1 Eladási árban adott árengedmények

A 11.1. általános Megrendelői engedményrendszer alapján meghatározott, Megrendelőknek beállított számlakedvezmény formájában megjelenő, a Szállító által kijelölt termékekre vonatkozó engedmény. A feltételrendszernek megfelelő Megrendelők tekintetében, mindenki számára, korlátozás nélkül hozzáférhető. Amennyiben a Megrendelő nem teljesíti az előzetes forgalmi elvárásokat, a Szállító jogosult a kedvezmény mértékén egyoldalúan módosítani.

11.2.2 Termékben adott engedmények

A Szállító által meghatározott feltételrendszert alapján, a Megrendelőknek árengedmény mennyiségi kedvezmény formájában, a termékértékesítéssel egyidejűleg is adható, amelyeknek feltételrendszerét mindenkori, érvényes időszakos akciós kiírás vagy árlista tartalmazza. A feltételrendszernek megfelelő Megrendelők tekintetében, mindenki számára, korlátozás nélkül hozzáférhető.

11.3 Utólag adott engedmények

11.3.1 Eladási árban adott árengedmények

Az 11.1. általános Megrendelői engedményrendszer alapján meghatározott, időszakosan teljesített forgalom alapján, a Megrendelőknek utólag, forgalomegyeztetésen alapuló, pénzügyi értesítő levél bizonylatolásával adott pénzbeni engedmény. A feltételrendszernek megfelelő Megrendelők tekintetében, mindenki számára, korlátozás nélkül hozzáférhető.

11.3.2 Termékben adott engedmények

Az 11.1. általános Megrendelői engedményrendszer alapján meghatározott, időszakosan teljesített forgalom alapján, a Megrendelőknek, a következő értékesítéssel egyidejűleg termékben adott engedmény. A feltételrendszernek megfelelő Megrendelők tekintetében, mindenki számára, korlátozás nélkül hozzáférhető.

                             

12. Adatvédelem, adatkezelés

12.1.1 Jogalap és cél

Szállító a Megrendelő szállítási keretszerződésben rögzített, valamint a Megrendelő képviselője, kapcsolattartója által a létrejött jogviszony teljesítése során a Szállító rendelkezésére bocsátott személyes adatait az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27. napján elfogadott – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló - 2016/679. számú rendeletének (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés b) pontja alapján, a Felek között létrejövő szerződés megkötése jogalappal, a szerződés teljesítése során felmerülő kapcsolattartási célból kezeli, amennyiben a Megrendelő természetes személynek minősül adatvédelmi szempontból (pl. egyéni vállalkozó). A nem természetes személy Megrendelő (pl. kft., bt.) képviselőjének, kapcsolattartójának személyes adatait a Szállító a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján, jogos érdekből, a Szállító és a Megrendelő között létrejött szerződés teljesítése során felmerülő kapcsolattartási célból, mint általános célból kezeli.

Megrendelő a Szállító szállítási keretszerződésben megjelölt képviselőjének, kapcsolattartójának adatait a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján, jogos érdeke jogalappal, kapcsolattartási célból kezeli.

12.1.2 Tárolási idő

Szállító, valamint Megrendelő a személyes adatokat a következő tárolási időben kezelik:

  1. a szállítási keretszerződésben rögzített adatokat a szerződés megsemmisítéséig. Ez azt jelenti, hogy tekintettel arra, hogy a szerződés számviteli bizonylatnak minősül, ezért a tárgyévet követő 8 évig kerül megőrzésre az adat (a szerződésben).
  2. kapcsolattartási célú, külön nyilvántartásban (pl. elektronikusan) rögzített adatokat azok jogosult által kezdeményezett megváltozásig, törlésig kezeli
  3. a számviteli bizonylatra, valamint a számviteli bizonylatot alátámasztó, szerződéstől különböző iratra kerülő adatokat a vonatkozó jogszabályi előírások alapján 8 évig tárolja.

Hivatkozva az előző bekezdés b. pontjára, bármelyik fél a másik fél kapcsolattartói adatait a másik féltől érkező törlési/változási jelzést követő legrövidebb, ésszerű időn belül módosítja/törli nyilvántartásából, egyébként Megrendelő és Szállító kötelezettséget vállalnak arra, hogy a képviselőjük/kapcsolattartójuk személyében/adatában beálló változást haladéktalanul, de legfeljebb 5 napon belül írásban bejelentik egymásnak, továbbá évente adategyeztetést hajtanak végre a kezelt személyes adatok kapcsán, valamint kijelentik, hogy az aktuálisan megnevezett képviselőjüket/kapcsolattartójukat, mint érintettet tájékoztatják adataik másik fél által történő kezelésének tényéről, valamint jogaikról.

12.1.3 Érintetti joggyakorlás

Megrendelő és Szállító tudomásul veszik, hogy bármelyik fél kapcsolattartója, képviselője, mint érintett élhet a hozzáférés, a helyesbítés, a törlés, az elfeledtetés, a korlátozás, a tiltakozás, az adathordozhatóság jogával az adott félnél és a másik félnél is. A kérelmet, ha az érintett a joggyakorlását nem a másik félnél kezdeményezte, a másik fél felé haladéktalanul el kell juttatni.

Megrendelő és Szállító tudomásul veszik, hogy minden érintett panasszal fordulhat a hatósághoz (NAIH, www.naih.hu, ugyfelszolgalat@naih.hu, levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9.), és ha megítélése szerint megsértették jogait, fordulhat a lakóhelye szerint illetékes bírósághoz (lakóhelye szerint illetékes bíróságot itt tudja megkeresni: https://birosag.hu/birosag-kereso).

Megrendelő és Szállító elősegítik az érintetti jogérvényesítést. Beérkező kérelem esetén a Megrendelő vagy a Szállító, mint adatkezelő vizsgálni köteles a jogérvényesítés feltételeit, korlátait. Abban az esetben, ha egy jogával az érintett adott adatkezelés kapcsán nem élhet, úgy a joggyakorlást kizáró/korlátozó ténybeli és/vagy jogi indokokról a fél írásban köteles tájékoztatni az érintettet jogszabályban meghatározott határidőn belül.

12.1.4 Egyebek

Mind a Szállító, mind pedig a Megrendelő kijelenti, hogy a tudomására jutott személyes adatokat a személyes adatok kezelésére vonatkozó uniós és haza jogszabályok, így többek között a GDPR, a 2011. évi CXII. törvény előírásai, továbbá az ezekkel a szabályokkal összhangban levő belső szabályozása alapján kezeli, betartva az adatbiztonság követelmét.